maandag 17 juni 2013

Maandag zwerfdag

Heerlijk, het is maandag èn het is mooi weer.
Dat betekent dat ik niet binnen kan blijven zitten.
Ik laat de boel de boel en pak de camera.
Natuurlijk weer naar De Weerribben, daar ben ik toch het liefst.





De bijtjes zijn niet bij deze paarse distelbloem weg te slaan. 
De bijenkasten staan ook weer in De Weerribben.




Ik heb al veel foto's van libellen, maar iedere keer raak ik weer onder de indruk van hun schoonheid.
Boven: Viervlek libel - vrouwtjes
Het was dan ook wel heel mooi libellenweer, de zon scheen heerlijk.
Het waaide wel behoorlijk, hetgeen het fotograferen wat lastiger maakt.

Ook de Bruine Korenbout man was in grote getale aanwezig vandaag.




Boven de Gevlekte Witsnuit, een zeldzaam soort. Maar ik kom er toch nogal wat tegen hier gelukkig. Meer informatie over deze soort.

Onderstaand de Oeverlibel, het is een vrouwtje. De mannetjes heb ik ook veel zien vliegen. Ze lijken erg op de bruine korenbouten. 



Wat mij wel opvalt is dat er zo ontzettend weinig vlinders zijn, ik hoop dat daar nog verandering in gaat komen.











7 opmerkingen: