zaterdag 22 juni 2013

De Wieden - Auken

De weersvooruitzichten waren weer slecht voor de rest van de dag.
Dus op tijd op bed en met de mannen gaan geocachen.
Dit betekent dat ik de camera ter hand neem, terwijl de mannen dingen uitrekenen.

Vandaag dus naar De Wieden, aan de Auken. Hier was ik nog nooit geweest.
Maar een voortreffelijk plekje om mooie dingen te spotten, veel kikkers en ontzettend veel verschillende soorten bijen.

Maar ook libellen natuurlijk.
De Gewone Oeverlibel zat op de grond te zonnen en schrok toen wij eraan kwamen. Gelukkig was ze weer snel gespot tussen het riet.



Er zijn nog steeds weinig vlinders. Vandaag dan wel een Kleine Vos gezien. De foto is niet mooi, maar ja.... wel de enige vlinder van alweer een poosje.
Dus mag ze ook op deze log.



Juffers waren er echt heel veel! Veel tandems ook. Hieronder een stelletje Lantaarntjes.




Voor onderstaande juffer wacht ik nog op determinatie van het forum.
Ik weet het gewoon even niet, dus nog eventjes afwachten.
Ah ja op het forum kwam men met de "Variabele waterjuffer". Ik keur het goed ;)



De vuurjuffer laat zich gemakkelijk herkennen, dus dat durf ik natuurlijk wel aan :). Zie boven.

Onderstaand een close up van een Vroege Glazenmaker. Mooi hoe je de segmenten in de ogen kan zien.



Dat juffers kleine veelvraten zijn, dat weet ik onderhand wel. Op onderstaande foto's zie je hoe deze juffer een lekker snackje naar binnen werkt.






De juffer had het er maar druk mee. Maar op een gegeven moment vond ze 6 starende ogen toch wat te weinig privacy en dus ging ie een stukje verderop zitten.

De zweefvliegen daarentegen vonden het niet erg dat ik er met mijn neus bovenop stond en maar foto's nam.
Daar maakte ik even dankbaar gebruik van.








De geocache liet zich nog niet zo makkelijk vinden.
Met laarzen aan kwam ik er niet, een waadpak was beter geweest.
Dus laarzen met Jan gewisseld en Lukasz en Jan hebben vervolgens samen de cache gezocht, via een omweg.
Waarop ik de kans greep om nog eventjes een weiland in te glippen om nog wat meer foto's te maken.

De rest van de dag, erg slecht weer. Dus dit uitje in de morgen was goed getimed.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten