vrijdag 7 juni 2013

Heel vroeg op

Vanmorgen om half 5 opgestaan om eens vroeg in De Weerribben te zijn.
Ik wilde namelijk libellen in de dauw fotograferen.

Helaas was het bewolkt en niet koud. Dus hadden de libellen niet zoveel behoefte om in vol zicht te gaan opwarmen.Ik verstoorde twee slapende reeën, die op hun beurt mij enorm lieten schrikken door opeens op te schieten vanuit het hoge gras. Ik schrok me een hoedje.

Nu vond ik al dat ik erg vroeg op was, maar even voor 6 trof ik nog een fotograaf. Hij kwam uit Sneek en kwam vogeltjes "schieten". Die was dus echt vroeg op!


Ik heb maar één libel kunnen vinden. Die helemaal laag in het gras zat, dus moeilijk op de foto te krijgen.



Mijn zoektocht ging verder, maar helaas geen libellen in de dauw. Maar ik had wel een mazzeltje, een uitsluiper!
Daar heb ik echt de tijd eventjes voor genomen. Fototechnisch gezien zat hij niet zo gunstig, maar ik heb toch paar foto's kunnen nemen.





 

Rond 8.00 uur ben ik weer weggereden en richting Ossenzijl gegaan. Heb een tussenstop gemaakt bij het natuurpad en daar vlogen de libellen er lustig op los. Ik heb daar nog eventjes een rondje gemaakt en om half 10 was ik weer thuis.  Lukasz en Jan waren toen nog maar net in de kleren, maar ik had er al vier uren wandelen op zitten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten