zondag 16 juni 2013

Sallandse Heuvelrug

Eens eventjes een weekendje ergens anders vertoeven, naar Hellendoorn in een hotelletje en bij Nijverdal lekker rondzwerven over de hei en langs mooie vennetjes.
De hei is nog niet op kleur, dus dat levert geen foto's op die ik hier zou willen plaatsen.

Langs het water zien we juffers, libellen en muggen.




Zoals de breedscheen van hierboven, die per toeval ging zitten op een met mos bedekte boom. Het lijkt bijna wel hoogpolig tapijt.



De vuurrode waterjuffer had ik thuis nog niet gespot, dus dan is zo'n ontmoeting op vreemd terrein wel erg leuk.

We hebben ook nog een BOSBEEK JUFFER gezien. Deze waarneming hebben we gemeld bij vlindernet. Helaas heb ik alleen een hele slechte foto van de juffer. Zij was erg schuw en bleef op afstand.


Met mijn allergie heb ik het beslist niet op prikmuggen. Maar deze mug hing zo acrobatisch onder aan deze bloem dat ik hem eventjes vast moest leggen. Bovendien liet hij mij met rust en daarvoor nog mijn dank aan de mug.


Deze netel had een ontzettend schattig bloemetje. En met de egaal groene achtergrond leverde dat een bijna romantisch plaatje op.

Twee dagen gingen snel voorbij. Een mooi gebied om nog eens te bezoeken.
En nu wij weten waar die Bosbeek juffer rondzweeft, mòeten we daar echt nog eens gaan kijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten