zondag 1 september 2013

Workshop Philip

Zaterdag morgen met de cursisten en Philip Friskorn op pad geweest.
Het waaide vrij hard en de zon was er ook niet echt bij, dus voor mijn favoriete sport macro fotografie waren de omstandigheden niet echt gunstig.
Statief mee (onding), de onderstaande foto is ermee gemaakt.
Gemaakt langs de Hogeweg op het vlonderpad.

Het is een foto van de Rolklaver. De waterdruppel die je op de foto ziet is in vergroting helemaal scherp. Je ziet dan zelfs de reflectie van een andere plant.



Onderstaand een favoriet....Zonnedauw.
Omdat het zo bewolkt was en de Zonnedauw erg laag bij de grond stond, was het camerastandpunt verre van ideaal. Met een lampje heb ik vanaf rechts extra licht erin gebracht.


Na een kopje koffie/thee bij de Gele Lis zijn we het Belevingspad op gegaan.
Veel bloemen al uitgebloeid, wel vlogen er nog wat libellen rond.


Echt inspiratie kon ik hier niet vinden. Over onderstaande foto ben ik niet helemaal tevreden.
Door de wind kon ik hem nèt niet scherp genoeg krijgen.
De foto is genomen op een bruggetje, met als achtergrond het water.





In de luwte was het beter te doen.
En dan is zo'n vlieg een makkie om te schieten.



Vervolgens zijn we met de hele club naar een petgat gegaan. Ook hier werden we los gelaten.

Ik zag dit paartje steenrode heidelibellen. Ze hadden het te druk met elkaar en konden zich er niet druk om maken dat ik hun stond te bespieden.



Een erg leuke ochtend. Vrijdagavond de foto's bespreken en dan eens zien wat de prof er van vindt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten