zondag 29 september 2013

Het is herfst - Dus zwammen maar

Het is herfst!
En dat kriebelt, op naar buiten. Niet helemaal fit....maar dat mag de pret niet drukken.
Ik merk dat met mijn 100mm ik de grote zwammen en paddenstoelen er niet goed op krijg.
Dus ik ga voor de kleinere exemplaren van enkele cm's groot.
Dat is macro op zijn best en mooist.





Onderstaand een kleverig koraalzwammetje. Prachtige kleuren!!!


Helaas weet ik niet alle namen.
Onderstaand een klein zwammetje, zijn hoedje is maar ca. 1,5 tot 2cm in doorsnede.



Ook van deze ietwat gele zwam weet ik de naam niet. Bovenop liggen allemaal draden, ragfijn.



Er komen vast nog meer zwammen en paddenstoelen bij, het seizoen is nog maar net begonnen.

Maandag de 30ste, de laatste dag van september nog eventjes op pad.
Helaas is dit bos wat te open is om echt interessant te zijn voor paddenstoelen en zwammen.
Maar ik heb er toch twee kunnen vinden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten