zaterdag 24 augustus 2013

Zaterdagmiddag in het Kuinder bos

Eerst nog een ochtend werken, maar 's middags genieten van het mooie weer. Het waait vrij hard dus ik moet op zoek naar beschutte plekjes.

En die zijn er best te vinden in het Kuinder bos.


Dit pluisje is door de wind meegevoerd en tijdens zijn vlucht blijven hangen.
De wind blies hem steeds verticaal  ik heb gewacht tot het pluisje weer horizontaal kwam te hangen en nam deze foto.

Eindelijk een beschut plekje gevonden, er vlogen veel vlinder. Toch nog moeilijk om ze op de foto te krijgen, ze waren vrij schuw.



De Citroenvlinder vloog er veelvuldig rond en bleef toch een aantal keren goed poseren.






Natuurlijk kan ook de zweefvlieg niet ontbreken.
En op een trapleuning heb ik een close up gemaakt van een heidelibel.





Het was er druk met vlinders en rustig met wandelaars, precies zoals ik het wil hebben.
Ook de Atalanta was bereid om te blijven zitten voor mijn lens. 



Ik zag ook nog een Gehakkelde Aurelia, maar die ging er helaas vroegtijdig vandaar.
Het Boomblauwtje bleef wel zitten. De vleugeltjes waren al een beetje verfomfaaid, maar het is een ontzettend klein en schattig vlindertje om te zien.


Het  Klein Geaderde Witje was ook van de partij. Bij de witjes vind ik het lastig om ze te fotograferen met gespreide vleugeltjes.


Ten slotte nog een Klein Koolwitje. Daarvan vlogen er ook ontzettend veel.


Ook op de grond tussen het gras leeft van alles. Maar je moet er wel eventjes voor door de knieƫn. Hieronder een Ratelaar. Hoe mooi, met zijn rode uiteinde. Met deze foto sluit ik deze blog af.
Bij mooi weer, morgen weer een poging.









 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten