zondag 11 augustus 2013

Even er tussen uit

Het is zondagmiddag, door een gezellig feestje erg laat wakker geworden in de morgen. De zon schijnt, mooie blauwe lucht met witte wolken...ja dus de Weerribben in!
En dat bleek een leuk tripje.
Allemaal kleine Zwarte Heidelibellen, druk in de weer.


Vanaf de grond uit het gras ook allerlei geluidjes. Dus op de knieĆ«n en eens eventjes kijken wat daar zoal leeft. Als ik me niet vergis is het een Gouden Sprinkhaan. 


De Vuurvlinder heb ik niet gespot, het waaide ook vrij hard.
Wel veel Dagpauwogen en Vossen.
Maar ook veel witte vlinders, die toch meestal nogal hyper zijn.



Lopend langs de slootkant zie ik een slang door het water kronkelen.

Hij is schuw, ik versnel mijn pas en haal hem in.
De slang besluit over te steken naar de overkant.
De foto's zijn niet super mooi, maar voor mij wel bijzonder. Ik heb al zoveel uren hier rondgebracht en nog nooit een Ringslang gezien.




Het is ontzettend rustig, je kan hier zo heerlijk rondzwalken zonder iemand tegen te komen. Zo lekker!




Deze Gewone Pantserjuffer zat ook heerlijk van het zonnetje te genieten, wat een prachtige glans op zijn pantser!




Maar weer naar huis. Gauw de foto's bekijken en vertellen dat ik eindelijk een ringslang heb gezien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten